Buďte aktivní se svým dítětem

4.11. 2011

 Aktivní rodiče mají aktivní děti.

  • Dovolte  dítěti  být u TV nebo počítače maximálně 2 hodiny denně.  Pokud ještě méně tím lépe.
  • Plánujte zábavné sportovní aktivity na víkend.  Čím více se dítěti bude líbit být aktivní, tím více aktivní bude chtít být.
  • Děti  mladšího školního věku 6 - 10 let potřebují 90 minut fyzické aktivity denně, z toho 60 minut střední intenzity jako  rychlá chůze,  plavání, jízda na kole,  bruslení nebo alespoň dětská hra venku a 30 minut fyzické aktivity silnější intenzity jako je fotbal,  hokej,  basketbal,  běh.
  • Povzbuzujte své dítě do fyzické aktivity.
  • Začněte s intenzitou 20 minut  denně fyzické aktivity v prvním měsíci a další měsíc přidávejte dalších 10 minut.  Dítě chvalte,  povzbuzujte.

 

Fyzické aktivity

  • Vytrvalostní  pro zdravé srdce a plíce: cyklistika, běhání,  bruslení,  skákání přes švihadlo,  basketbal,  tanec.
  • Strečinkové aktivity  zlepšující pružnost a ohebnost:  gymnastika,  jóga,  tanec,  házení a chytání míče,  bojová umění.
  • Silové aktivity pro silné svaly a kosti:  lyžování,  hokej,  lezení po skalách nebo třeba  stavění sněhuláka.

 

Co dělat na jaře

  • Po škole fotbal,  basketbal,  florbal.  Procházka  nebo  odpoledne práce na zahradě.  In-line bruslení,  jízda na koni.  Pouštějte draka.

Co dělat  v létě

  • Zkuste badminton, baseball,  basketbal,  plážový volejbal.  Hrajte s dítětem fotbal.  Jezděte spolu na kole,  na kánoi, choďte plavat.  Naučte dítě driblovat.  Pracujte s dítětem na zahradě.

Co dělat na podzim

  • Zkuste bowling, choďte plavat do bazénu.  Procházky lesem, parkem.  Pouštění draka.  Zkuste po večeři  procházku nebo před večeří  lehký běh.  Hrabejte s dítětem listí na zahradě, sklízejte plody.

Co dělat v zimě

  • Choďte s dítětem bruslit,  lyžujte,  choďte ve sněhu.  Stavte sněhuláka, podporujte děti v bobování, sáňkování.  Choďte plavat do plaveckého bazénu, hrajte v hale basketbal, florbal, volejbal.

Doporučení vydala Hospital for Sick Children, Toronto