Význam a zdroje Omega 3 nenasycených mastných kyselin

Omega 3  mastné kyseliny

Existují 3 typy  nenasycených mastných kyselin.

 ALA - alpha-linolenová  kyselina, DHA - dokosahexaenová  kyselina, EPA – ikosapentaenová kyselina. ALA  je nazývána základní nenasycenou mastnou kyselinou,  protože tělo si ji nedokáže samo vyrobit. ALA se v těle může měnit na DHA a EPA nenasycené mastné kyseliny.
DHA a EPA mají mnoho účinků na lidské zdraví. Jsou významné pro  zdravý vývoj  nervové soustavy u dětí, pro správnou funkci mozku, periferních nervů a pro optimální  vývoje  zraku  novorozence. Dále mohou redukovat riziko srdeční příhody. Podporují funkční imunitní systém. Zvyšují odolnost proti nádorovému bujení. Mohou být prevencí vzniku Alzheimerovy demence. Využívají se i k léčbě revmatoidní artritidy.

Zdroje Omega 3  mastných kyselin jsou: tučné mořské ryby, dále  řepkový olej,  lněná semínka, lněný olej, olej ze sóji, vlašské ořechy.  Pokud budete jíst 2x týdně tučné  mořské ryby jako je losos, makrel, sardinky, herring, budete mít dostatečný přísun  DHE a EPA.